Ervaringen

Nog niet overtuigd dat debiteurenbeheer voor u werkt? Lees hieronder enkele ervaringen met Hensenbeheer.


Richard Vos (Kroonleveranciers, Hosbo Steigerbouw, Hosbo Verhuur en Hoogstra Bouwmaterialen)

Ik werd gebeld door Agnes i.v.m. een openstaande factuur welke wij zouden moeten betalen.Lopende dit gesprek viel het me op dat Hensenbeheer een unieke aanpak had, namelijk….. over alles valt te praten zolang er maar een afspraak komt om de rekening te betalen.Deze vriendelijke, maar wel duidelijke aanpak sprak mij aan en heb besloten om Hensenbeheer aan te wenden om onze debiteuren te bellen.Voor Kroonleveranciers, een webshop met veel klanten en relatief lage bedragen, heeft dat ertoe geleid dat alle oude posten inmiddels zijn binnengehaald voor zover dat nog mogelijk was en het heeft ertoe geleid dat de debiteuren stand een aanvaardbaar niveau heeft.Hensenbeheer heeft dus voor ons veel werk uit handen genomen, daar waar ik geen tijd voor heb om wekelijks contact op te nemen met de debiteuren neemt Hensenbeheer het over door consequent te bellen.

Voor zowel de beide Hosbo bedrijven alsmede Hoogstra Bouwmaterialen heeft Hensenbeheer door consequent te bellen en afspraken te maken met de debiteuren het openstaande saldo enorm verlaagd.
Dit heeft ons directe liquiditeit opgeleverd. Hensenbeheer heeft ervoor gezorgd dat de “late” betalers genoegen namen met een kortere betaaltermijn, waar het in de bouw te doen gebruikelijk is om de rekening te betalen na 60, 90 of zelfs 120 dagen heeft Hensenbeheer door prima bemiddeling ervoor gezorgd dat het betaaltermijn ligt tussen de 30 en 45 dagen.

Dit is een hele prestatie. De relatie met de klant heeft hier geen enkele schade van ondervonden, meer eerder versterkt. Hensenbeheer is de beste bemiddelaar om debiteuren te laten betalen en te vriend te houden.

Bedankt Agnes.


Sharine Zwart (Installatiebedrijf Zeegers-GWL)
“Agnes voelt als een collega en een verlengstuk van onze administratie. Naast dat het ons veel tijd en geld scheelt, kan ze vanuit haar ervaring ook heel snel aangeven of iets haalbaar is of niet. Zelf wil je toch al snel de klant te vriend houden. Bij Agnes is dat simpel: ze horen gewoon te betalen. Het persoonlijke speelt geen rol.”


Stefan Veldman (24 Webvertising)
“Wij werken nu ruim 6 jaar samen met Hensenbeheer. Bij de groei van ons bedrijf merkten we dat we ook steeds meer debiteuren kregen welke moeilijker betaalden. Uiteraard heeft dit te maken met de groei welke je als onderneming doormaakt. Echter zorgt dat ook voor een nieuwe problematiek, hoe ga je hier mee om.

We wilden als bedrijf niet direct naar een incasso of deurwaarderskantoor. We besloten naar een oplossing te zoeken om ondernemers de kans te geven niet extra kosten te hoeven maken. Na inschakeling van Hensenbeheer zien we dan 8 van de 10 moeilijke betalers uiteindelijk netjes betaald. De overige 2 gaan dan in overleg met Agnes door naar Flanderijn. Ook hiervoor ontneemt Agnes al onze zorgen. In samenspraak met in dit geval Flanderijn, Hensenbeheer en ons bedrijf wordt besloten wat het beste is nadat door de aktie van Hensenbeheer als nog niet betaald wordt. Ook het resultaat van deze actie is meer dan prima te noemen.

Agnes is brutaal beleefd, grappig en rechtvaardig een fijn en vertrouwd persoon om mee samen te werken.”


Jan Pronk (JP Isolatie)
“Eerst pakten we het zelf intern op. Maar het schrikt toch veel meer af als iemand van buitenaf aanklopt. Agnes pakt de betalingen die over datum zijn gelijk op. Ze doet keihard haar best en heeft veel succes met haar methode van ‘niet mokken maar dokken’.”


Hans van den Oosterkamp (Zorgcollege)
“Ik zie het geld binnenkomen en daar gaat het uiteindelijk om. We geven opleidingen in de zorg, onze klanten zijn vaak overdag niet bereikbaar. Maar Agnes is door de wol geverfd en laat zich niet met een kluitje in het riet sturen. Deze dame met pit is niet bang om overdag, ’s avonds of in het weekend gebruik te maken van telefoon, WhatsApp, mail, Facebook, Twitter. Er moet gewoon betaald worden. Klaar!”